dimarts, 20 de maig del 2014

47.- Al meu professor d’alemany.


.
Em diuen, perquè aprenc el teu idioma.
que sóc home de gustos especials;
però tu no has anat pas a fer broma
a les Brigades Internacional!
...
Alguns escèptics ben estrany ho troben;
mes ja saps que jo estimo com ningú
l’Alemanya de Goethe, de Beethoven,
de Kant, de Marx, d’homes humils com tu!
...
En camarada sempre em tutejaves,
prô el teu respecte ha anat pujant de grau:
darrerament ja de vostè em tractaves
i em feia gràcia de sentir: “Herr Grau!”
...
No recordo el teu nom, mes puc jurar-te
que el teu record no s’ha allunyat de mi...
i t’he enyorat des de que van portar-te
a l’hospital de Castelnaudary!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

El meu avi Jaume Grau Casas.

Petita biografia. En Jaume Grau Casas va néixer a Barcelona el 1896, fill d'en Sebastià Grau i Fageda, d'Olot, germà i gendre ...