dimecres, 21 de maig del 2014

21.- 21 de gener del 1940.


.
Ens han privat d’encendre més fogueres
i hem baixat més avall dels quinze graus...
Jo dic que això és una Camp de mainaderes
i tenim dignitat d’homes esclaus!
...
Ja ens triga molt aquells esperat dia:
aquesta nit ha fet un fred afrós!
Els malalts que avui hi ha a la infermeria,
Els hi ha ant portant de dos en dos.
...
Poc abric,poc menjar, poca alegria...
Ningú dels meus no tinc al meu costat!
Fa més fred quan no estàs en companyia.
Fins la tinta a prop meu s’ha glaçat!
...
Tot jo he caigut sobre el costat esquerre,
i als companys regracio per llur fet:
amb braç amic m’han aixecat de terra
i han anat a comprar-me un pot de llet!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

El meu avi Jaume Grau Casas.

Petita biografia. En Jaume Grau Casas va néixer a Barcelona el 1896, fill d'en Sebastià Grau i Fageda, d'Olot, germà i gendre ...