dimecres, 21 de maig del 2014

15.- A un pastor protestant.


.
M’has repartit la teva propaganda,
perquè has cregut que jo tinc sentiment;
i, com si això fos una acció nefanda,
de tu, de mi es burla certa gent!
Vas repartint, potser perquè es desgeli
el glaç que molta gent té dins del cor,
aquests bonics llibrets de l’evangeli,
ressò d’una paraula que no mor !
He fet ja la lectura que conforta,
i he tret de l’Evangeli una lliçó;
el meu cos dolorit els mals suporta:
de sempre estoic; ara amb resignació!
He vist, tot jo posant pell de gallina,
morir ben prop de mi un tuberculós;
i una intoxicació de margarina
m’ha fet xisclar d’angúnies i dolors!
...
Atacs cardíacs, polls, colitis, ronya
(i això no és de retòrica un abús)
m’han fet capir -ho dic sense vergonya-
per què els malalts seguien a Jesús...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

El meu avi Jaume Grau Casas.

Petita biografia. En Jaume Grau Casas va néixer a Barcelona el 1896, fill d'en Sebastià Grau i Fageda, d'Olot, germà i gendre ...